این المنصور

این المنصور
آخرين مطالب

یک کارشناس مسائل دینی گفت : خانواده ی تشکیل شده بر اساس معیارها و ارزش های اسلامی و مهدوی توانایی ایجاد نسل صالح و منتظر برای ظهور حضرت مهدی (عج)را خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جواد نصرالله پور در گفتگو با ناب نیوز به تشریح سبک زندگی مهدویت و شاخصه های آن پرداخت. این کارشناس مسائل دینی در رابطه با هدف خلقت انسان ابراز کرد: در قرآن هدف از خلقت بشر، رسیدن به مقام بندگی وعبودیت بیان شده که خداوند برای رسیدن به این مقام، همه امکانات لازم را در اختیار انسان قرار داده است.

نصرالله پور افزود: خداوند در قرآن افرادی را شایسته استفاده از نعمت های مادی و معنوی می داند که به این مقام بندگی رسیده باشند و در آیه ۱۰۵ سوره انبیا، وارثان و حاکمان زمین را تعدادی از صالحان معرفی می کند که عبد خداوند باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مصداق بارز عبد صالح خدا و در راس همه کسانی که به چنین مقامی رسیده اند، حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: در روایات ایشان را با نام اباصالح یعنی پدر صالحان نامیده اند، پس رسیدن به جامعه ایده آل و آرمانی که در روایات وعده داده شده، در گرو رسیدن به مقام عبودیت و بندگی خداست.

وی اظهار کرد: خانواده به عنوان اولین و موثرترین کانون اجتماعی، این وظیفه را به عهده دارد تا افراد صالح را تربیت کند و درواقع خانواده، هسته مرکزی اجتماع را تشکیل می دهد که مهم ترین پایگاه تربیت و انسان سازی به شمار می رود، لذا دین اسلام بر تشکیل خانواده تاکید کرده و مجبوب ترین بنا نزد خداوند در این دین، ازدواج است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مقدمه رسیدن به جامعه آرمانی در اسلام که از آن به عنوان جامعه مهدوی یاد می شود، ایجاد خانواده ای بر اساس معیارها و ارزش های اسلامی و مهدوی است که چنین خانواده ای، توانایی ایجاد نسل صالح و منتظر برای ظهور حضرت مهدی (عج)را خواهد داشت.

نصرالله پور با تاکید براینکه می توان با آشنایی با شاخص های زندگی مهدوی و ایده آل و تلاش برای عملی کردن آنها در زندگی خود و افراد جامعه، در ایجاد جامعه ای ولایی و آرمانی نقش داشته باشیم، اظهار کرد: در یک خانواده ایده ال از دیدگاه قرآن، آرامش جاری است، بین زن و مرد مودت و محبت قرار دارد و طبق فرموده خداوند در قرآن، مرد وزن لباس یکدیگرند که عیوب یکدیگر را می پوشانند و خانواده ای است که تولید مثل و بقای نسل در آن انجام می شود.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب تربیت انسان هاست ودرآن پیامبر را اسوه و الگوی همگان معرفی می کند، لذا اگر کسی بخواهد سبک زندگی سالمی داشته باشد باید از پیغمبر و اهل بیت در زندگی خود بهره بگیرد و در فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم که “زندگی مرا مانند زندگی پیامبر و اهل بیتش قرار ده” که نوعی درخواست سبک زندگی از خداست.

انتهای پیام/

پایگاه خبری ناب نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:سبک زندگی ,مهدوی ,مهدویت ,, ] [ 13:35 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?